Andere activiteiten

Toneelvereniging UDI Stadskanaal - Sinds 1918

Andere activiteiten.

2015   Documentaire 250 \ 400

Leden van UDI spelen mee in de historische documentaire ‘van moeras tot beschaving’ die gemaakt is in het kader van 250 jaar Stadskanaal en 400 jaar Semslinie over de ontstaansge-schiedenis van deze streek.

De première was op 6 maart 2015 in Smoky Stadskanaal en de film was ook nog te zien op 12 en 13 april 2015.

Het verhaal gaat over Bas, een jongen van acht jaar die op de zolder van zijn onlangs overleden opa een speciaal boek vindt. In dit boek staan allerlei verhalen die zich in het verleden hebben afgespeeld. Om goed te begrijpen wat opa bedoelde en heeft meegemaakt, besluiten Bas en zijn ouders, gespeeld door Anton Herbers en Kirsten Knibbe om diverse locaties in Groningen en Drenthe te bezoeken, waar ze meer informatie kunnen vinden over wat zich de afgelopen 400 jaar heeft afgespeeld rond het Stadskanaal en de Semslinie.

Zie ook: www.250400.nl

2015   Dizzepie Dizzepu

Op zaterdag 20 juni 2015 speelt UDI voor de tweede keer in haar bestaan het bekende toneelwerk van Geert Teis: Dizzepie-dizzepu. De merkwaardige titel komt uit de mond van een Groningse hereboer met meer geld dan verstand.

De titel is een verbastering van de Latijnse spreuk ‘Mundus vult decipi, ergo decipiatur’: De wereld wil bedrogen worden, laat haar dus bedrogen worden.

Het stuk wordt in het Gronings opgevoerd in Theater Geert Teis te Stadskanaal.

2015   Blik op eindig

In Hotel Best Western Stadskanaal speelt UDI op 23 mei 2015 de komische éénakter 'Blik op eindig'.

Op een verregende camping kamperen twee vrouwen naast elkaar. Cora’s tent is oud en sleets en de camping is haar overbekend. Ze is sinds kort weduwe en praat graag over van alles en nog wat. Carrièrevrouw Ireen is veel geslotener en stopt haar verleden liever diep weg. In een gloednieuwe tent wacht ze ongeduldig op haar nieuwe relatie die onverwacht lang wegblijft.

2014   Baantjer

Op dinsdag 22 en woensdag 23 oktober 2013 vond in Teis theater de voorstelling Baantjer plaats. Naast bekende acteurs als Peter Tuinman en Peter Römer deden er ook acteurs van de toneelvereniging UDI mee. Zij waren te zien als politieagenten, een nieuwsteam van een omroep en de broeders die het lijk van het toneel moesten dragen. Het was een geslaagde voorstelling waaraan de figuranten veel plezier hebben beleefd.

2011   Kerst bij de  S.T.A.R.

In de rijtuigenloods van Museumspoorlijn S.T.A.R wordt zondagmiddag 18 december 2011 een kerstmarkt in Dickensstijl georganiseerd.

Het is voor het eerst dat de S.T.A.R. op deze manier een kerstmarkt houdt. Op de markt proberen lokale en regionale handelaren hun spullen aan de man te brengen. Naast de kerstmarkt zijn er ook optredens van toneelvereniging UDI en muziektheater De Kanaalstreek.