De Spooktrein

Do 30 augustus 2018 (TRY-OUT)

Vr 31 augustus 2018

Za 1 september 2018

Zo 2 september 2018

Locatie:  S.T.A.R. Stadskanaal (openlucht)

De Spooktrein is een evenement ter gelegenheid van het 100-jarige bestaan van toneelvereniging UDI. Het evenement bestaat uit een serie openluchtvoorstellingen in samenwerking met Museumspoorlijn S.T.A.R. De toneelvoorstelling speelt zich ’s avonds af op verlaten station. De locatie laat zich dan ook natuurlijk gemakkelijk raden: Het perron en stationsgebouw van de S.T.A.R.

Sponsoring

U kunt dit unieke evenement sponsoren! We hebben een speciaal sponsorpakket samengesteld voor éénmalig € 100,-.

U krijgt daarvoor een vermelding:

In het programmaboekje

Op de e-tickets

Op flyers

Op de Facebookpagina van UDI

Op de website van UDI

In overige sociale media (Twitter en Instagram)

In lokale pers

Als u hiervoor belangstelling hebt, neem dan a.u.b. contact op met Renate Bos (Tel. 06-51827968 / info@toneelverenigingudi.nl)

Spektakel

De Spooktrein is echter veel meer dan zomaar een buitenvoorstelling. Het wordt een live spektakel waarbij het publiek midden op het perron getuige is van een spannend verhaal, omringd door het historische decor van het stationsgebouw én het rollende materieel van de S.T.A.R.. De geur van stoom, de gillende fluit, maar vooral de sensatie van de in het donker langsdenderende stoomtrein laten een onuitwisbare indruk achter. Het vakkundig uitgelichte historische decor, gehuld in stoomwolken, maken de ervaring compleet. Een echte belevenis die niet alleen vermaakt, maar ook informeert en het historische besef van het ontstaan van Stadskanaal laat groeien.

Museumspoorlijn S.T.A.R. en UDI hebben elkaar gevonden in deze bijzondere samenwerking. Op deze manier is het stuk nog nooit in Nederland vertoond.

Toneelvereniging UDI Stadskanaal - Sinds 1918